

Polityka Prywatności
I. Informacje ogólne
-
Niniejsza Polityka Prywatności została przygotowana zgodnie z przepisami obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). Określa zasady przetwarzania danych osobowych użytkowników stron internetowych należących do firmy PANAMEDICA Maciej Michalik, zwanej dalej „Administratorem”.
-
Administratorem danych osobowych jest PANAMEDICA Maciej Michalik z siedzibą w Białymstoku (15-025), ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 18/7, NIP: 7752463396, REGON: [dodać REGON, jeśli jest wymagane].
-
Lokalizacja sklepu stacjonarnego: Pasieka 34, 99-320 Żychlin.
-
Kontakt z Administratorem w sprawach związanych z ochroną danych osobowych jest możliwy pod adresem e-mail: sklep@panamedica.com.pl.
II. Przetwarzanie danych osobowych
-
Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z RODO oraz innymi obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych.
-
Cele przetwarzania danych i podstawa prawna:
- Realizacja zamówień i świadczenie usług – art. 6 ust. 1 lit. b RODO (wykonanie umowy),
- Obsługa reklamacji i zwrotów – art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek prawny),
- Kontakt handlowy i negocjacje – art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
- Marketing bezpośredni własnych produktów i usług – art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
- Wysyłka newslettera – art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda użytkownika),
- Monitorowanie ruchu na stronie (profilowanie) – art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes Administratora).
-
Administrator nie przekazuje danych do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.
III. Okres przechowywania danych
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres:
- Niezbędny do realizacji umowy – do jej zakończenia oraz przez czas, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń (co najmniej 6 lat od momentu zakończenia umowy),
- Do momentu cofnięcia zgody na marketing (w przypadku zgody na newsletter),
- 5 lat od końca roku podatkowego dla dokumentacji księgowej (zgodnie z przepisami podatkowymi).
IV. Prawa osób, których dane dotyczą
Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo do:
- Dostępu do swoich danych oraz ich sprostowania,
- Usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”),
- Ograniczenia przetwarzania,
- Przenoszenia danych,
- Wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- Cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie (cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej cofnięciem),
- Wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, www.uodo.gov.pl.
V. Odbiorcy danych osobowych
Administrator może przekazywać dane osobowe:
- Pracownikom i współpracownikom Administratora,
- Firmom księgowym i prawnym obsługującym Administratora,
- Operatorom płatności i bankom w celu realizacji transakcji,
- Operatorom logistycznym i kurierskim,
- Dostawcom systemów informatycznych (np. hosting, CRM, systemy e-commerce),
- Krajowym rejestrom długów w przypadku zaległości płatniczych.
VI. Pliki Cookies i Google Analytics
-
Witryna wykorzystuje pliki cookies w celu:
- Analizy ruchu na stronie,
- Zapewnienia prawidłowego działania witryny,
- Personalizacji treści i marketingu.
-
Administrator korzysta z Google Analytics, które analizuje ruch użytkowników na stronie. Google może gromadzić dane dotyczące aktywności użytkownika na stronie, np. adres IP, lokalizacja, typ przeglądarki. Dane są anonimizowane i nie pozwalają na bezpośrednią identyfikację użytkownika.
-
Użytkownik może zarządzać ustawieniami cookies poprzez ustawienia swojej przeglądarki:
- Google Chrome: Instrukcja
- Mozilla Firefox: Instrukcja
- Safari: Instrukcja
- Microsoft Edge: Instrukcja
-
Szczegółowe informacje na temat cookies można znaleźć w Polityce Cookies dostępnej na stronie internetowej.
VII. Profilowanie i zautomatyzowane podejmowanie decyzji
-
Administrator może stosować profilowanie w celach marketingowych oraz w celu dostosowania oferty do preferencji użytkownika.
-
Profilowanie nie powoduje podejmowania decyzji wywołujących skutki prawne wobec użytkownika.
-
Użytkownik ma prawo do sprzeciwu wobec profilowania, kontaktując się z Administratorem.
VIII. Zabezpieczenie danych
Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo przetwarzania danych, m.in.:
- Szyfrowanie danych i transmisji,
- Regularne zmiany haseł dostępowych,
- Ograniczony dostęp do danych osobowych,
- Systemy ochrony przed nieautoryzowanym dostępem.
IX. Zmiany w polityce prywatności
Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej polityki prywatności. O wszelkich zmianach użytkownicy zostaną poinformowani za pośrednictwem strony internetowej lub wiadomości e-mail, jeśli wyrazili zgodę na kontakt.
W przypadku pytań dotyczących ochrony danych osobowych prosimy o kontakt: sklep@panamedica.com.pl.