Waluty
Wersje językowe
Regulamin

regulamin

Regulamin sklepu internetowego PANAMEDICA


I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep internetowy PANAMEDICA działający pod adresem www.panamedica.com.pl prowadzi sprzedaż wyrobów medycznych oraz środków ochrony indywidualnej. Sklep realizuje sprzedaż wysyłkową na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

  2. Właścicielem Sklepu oraz Administratorem danych osobowych jest PANAMEDICA Maciej Michalik z siedzibą przy ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 18/7, 15-025 Białystok, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), prowadzonej przez Ministra właściwego do spraw gospodarki. NIP: 7752463396, REGON: 200812619.

  3. Adres korespondencyjny oraz adres do zwrotów i reklamacji:

PANAMEDICA Maciej Michalik
Biuro Handlowe i Magazyn
Pasieka 34, 99-320 Żychlin

Kontakt ze sklepem możliwy jest poprzez:

 

 II. DEFINICJE

  1. Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:

  • Sklep – sklep internetowy PANAMEDICA dostępny pod adresem www.panamedica.com.pl.

  • Sprzedawca – PANAMEDICA Maciej Michalik z siedzibą w Białymstoku.

  • BOK – Biuro Obsługi Klienta firmy PANAMEDICA.

  • Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy przyznają zdolność prawną, dokonująca Zamówienia lub rejestracji w Sklepie.

  • Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

  • Konto Klienta – indywidualny panel Klienta utworzony po rejestracji w Sklepie.

  • Towar – produkty oferowane przez Sprzedawcę w Sklepie PANAMEDICA.

  • Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy Sprzedaży Towarów, składane za pośrednictwem Sklepu.

  • Pliki Cookies – niewielkie pliki tekstowe zapisywane na urządzeniu Klienta, przechowujące informacje związane z korzystaniem ze Sklepu, w szczególności identyfikację sesji, ustawienia witryny oraz informacje analityczne i marketingowe.

  • Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży zawarta na odległość pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

  • Dni Robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

  • Regulamin – niniejszy dokument, określający zasady funkcjonowania Sklepu PANAMEDICA.

 

III. PREZENTACJA TOWARÓW W SKLEPIE INTERNETOWYM PANAMEDICA

1.

  • Główne cechy Towarów oferowanych przez Sklep wskazane są na stronach poszczególnych produktów.

  • Informacje o Towarach prezentowane na stronie Sklepu nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego, lecz są zaproszeniem Klienta do składania ofert (Zamówień).

  • Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich (PLN), zawierają odpowiednią stawkę podatku VAT i nie obejmują kosztów dostawy, które są wskazane odrębnie.

  • Cena Towaru widoczna na stronie w chwili składania Zamówienia przez Klienta jest wiążąca, niezależnie od późniejszych zmian cen w Sklepie.

  • Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Towarów, dodawania nowych produktów, wycofania produktów ze sprzedaży, organizowania oraz odwoływania akcji promocyjnych oraz wprowadzania innych zmian w ofercie Sklepu.

  • Zmiany cen oraz inne zmiany oferty nie dotyczą Zamówień już złożonych i potwierdzonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną.

 

 

 IV. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

  1. Klient może składać Zamówienia za pośrednictwem strony internetowej Sklepu przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Składanie zamówień wymaga uprzedniej rejestracji lub zalogowania się do Konta Klienta albo podania danych niezbędnych do realizacji zamówienia bez rejestracji („zakupy bez rejestracji”).

  2. Proces składania Zamówienia przebiega następująco:

  1. Wybranie Towaru poprzez kliknięcie zdjęcia lub nazwy produktu i przejście do jego szczegółowego opisu.

  2. Wybór odpowiednich opcji Towaru (np. rozmiaru, koloru, ilości) oraz kliknięcie przycisku „DODAJ DO KOSZYKA”.

  3. Po skompletowaniu wszystkich Towarów kliknięcie przycisku „ZŁÓŻ ZAMÓWIENIE”, by przejść do wyboru formy płatności i sposobu dostawy.

  4. Po wyborze formy płatności oraz dostawy przejście do uzupełnienia danych teleadresowych (w przypadku zalogowanych Klientów dane te uzupełniane są automatycznie).

  5. Po weryfikacji poprawności danych Klient potwierdza Zamówienie klikając przycisk: „ZAMÓWIENIE Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY”, co oznacza zawarcie umowy sprzedaży.

  1. Klient może wybrać jedną z następujących metod płatności:

  • płatność przy odbiorze (do kwoty 5000 PLN brutto),

  • przelew bankowy na konto Sprzedawcy,

  • szybkie płatności elektroniczne obsługiwane przez system Blue Media,

  • płatność kartą płatniczą (Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro),

  • Google Pay,

  • BLIK.

  1. W przypadku wyboru przelewu bankowego Klient zobowiązany jest dokonać płatności na rachunek bankowy Sprzedawcy w terminie do 7 dni kalendarzowych od daty otrzymania potwierdzenia przyjęcia Zamówienia.

Dane do przelewu:
PANAMEDICA Maciej Michalik
ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 18/7, 15-025 Białystok
Bank Millennium S.A.
Numer rachunku: 33 1160 2202 0000 0002 4881 7141

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo anulowania Zamówień nieopłaconych w terminie 5 dni od daty ich złożenia, jeżeli dane osobowe podane przez Klienta są błędne, niekompletne lub uniemożliwiają kontakt z Klientem. Anulowanie Zamówienia jest równoznaczne z odstąpieniem od zawartej umowy.

 

 V. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

  1. Zamówienia realizowane są w Dni Robocze (od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy). Zamówienia złożone i opłacone (lub z opcją płatności za pobraniem) do godziny 11:30 realizowane są tego samego dnia.

  2. Towar dostarczany jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej za pośrednictwem firmy kurierskiej. Klient ponosi koszty dostawy, które są wskazane podczas składania Zamówienia.

  3. Czas realizacji Zamówienia wynosi maksymalnie 48 godzin od momentu zaksięgowania płatności za Towar wraz z kosztami wysyłki lub od momentu złożenia Zamówienia za pobraniem. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby realizacja przebiegała w możliwie najkrótszym czasie, zwykle nieprzekraczającym 24 godzin.

  4. Maksymalny czas dostawy (obejmujący przygotowanie towaru, przekazanie przewoźnikowi oraz doręczenie do Klienta) wynosi 5 dni roboczych.

  5. Forma płatności wpływa na moment realizacji zamówienia:

  • Płatność przy odbiorze (za pobraniem) – należność pobierana jest przez kuriera podczas dostawy.

  • Płatność przelewem, kartą płatniczą lub płatności elektroniczne – Zamówienie realizowane jest po zaksięgowaniu płatności na koncie Sprzedawcy.

  1. Przed odbiorem przesyłki Klient powinien sprawdzić stan opakowania, w szczególności integralność taśm zabezpieczających przesyłkę. W przypadku zauważenia uszkodzenia, zalecamy sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera oraz niezwłoczne skontaktowanie się ze Sprzedawcą.

  2. Klient może dokonać zmian w Zamówieniu do momentu naciśnięcia przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. Po tym czasie ewentualne zmiany Zamówienia możliwe są poprzez bezpośredni kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, o ile zamówienie nie zostało jeszcze zrealizowane.

 

VI. WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. Składanie Zamówień za pośrednictwem strony internetowej Sklepu może być poprzedzone rejestracją Klienta lub odbywać się bez rejestracji („zakupy bez rejestracji”). Rejestracja w Sklepie jest bezpłatna, dobrowolna i nie zobowiązuje Klienta do dokonania zakupu.

  2. W wyniku rejestracji Klient otrzymuje dostęp do indywidualnego Konta Klienta, za pomocą którego może składać Zamówienia, przeglądać historię zakupów oraz zarządzać swoimi danymi osobowymi.

  3. Podczas rejestracji Klient zobowiązany jest wypełnić formularz rejestracyjny, podając następujące dane:

  • aktywny adres e-mail,

  • hasło do Konta Klienta,

  • imię i nazwisko (Konsument) lub nazwę firmy (Przedsięborca),

  • adres zamieszkania lub siedziby,

  • ewentualnie dodatkowy adres do doręczeń,

  • numer identyfikacji podatkowej (NIP) – dla przedsiębiorców,

  • numer telefonu.

  1. Po dokonaniu rejestracji Klient otrzyma na wskazany adres e-mail link aktywacyjny, którego kliknięcie potwierdza prawdziwość podanych danych i finalizuje proces rejestracji.

  2. Klient rejestrując się lub korzystając ze Sklepu oświadcza, że:

  • zapoznał się z Regulaminem i w pełni go akceptuje,

  • dobrowolnie korzysta z usług oferowanych przez Sklep,

  • podane dane są zgodne z prawdą i nie naruszają praw osób trzecich,

  • wyraża zgodę na zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną,

  • wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką prywatności, w zakresie niezbędnym do świadczenia usług przez Sklep.

  1. Klient może dokonać aktualizacji swoich danych osobowych w każdym momencie za pośrednictwem Konta Klienta.

  2. Login oraz hasło do Konta mają charakter poufny, a Klient zobowiązany jest do ich ochrony oraz nieudostępniania osobom trzecim. W przypadku utraty hasła możliwe jest jego odzyskanie za pomocą funkcji przypominania hasła dostępnej na stronie Sklepu.

  3. Sprzedawca może odmówić rejestracji Klienta lub wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną ze skutkiem natychmiastowym, jeśli:

  • działalność Klienta jest niezgodna z prawem lub narusza prawa osób trzecich,

  • podane przez Klienta dane są nieprawdziwe lub budzą uzasadnione wątpliwości, których nie udało się usunąć w drodze kontaktu z Klientem,

  • Klient narusza postanowienia Regulaminu lub zasady korzystania ze Sklepu.

  1. Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w przypadku braku aktywności Klienta przez okres co najmniej 1 roku (brak logowania lub brak zamówień).

  2. Klient ma prawo w każdym momencie wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez usunięcie Konta Klienta lub przesłanie oświadczenia drogą elektroniczną na adres e-mail Sprzedawcy.

  3. Oświadczenie Sprzedawcy o wypowiedzeniu umowy wysyłane jest na adres e-mail podany przez Klienta.

  4. Ponowna rejestracja Klienta, z którym Sprzedawca rozwiązał umowę, jest możliwa jedynie po uzyskaniu uprzedniej zgody Sprzedawcy.

  5. Rozwiązanie lub wypowiedzenie umowy nie wpływa na wykonanie już zawartych Umów Sprzedaży, chyba że Strony postanowią inaczej.

  6. Klientowi zabrania się dostarczania treści o charakterze bezprawnym lub naruszających dobre obyczaje.

  7. W celu prawidłowego korzystania ze Sklepu Klient powinien dysponować:

  • urządzeniem z dostępem do Internetu,

  • przeglądarką internetową (Mozilla Firefox wersja 31 lub nowsza, Google Chrome wersja 10 lub nowsza, Opera wersja 23 lub nowsza, Internet Explorer wersja 8 lub nowsza, Safari obsługująca standard HTML5 oraz CSS3),

  • minimalną rozdzielczością ekranu monitora 1024x768 pikseli,

  • aktywną skrzynką poczty elektronicznej (e-mail),

  • włączoną obsługą JavaScript oraz plików cookies.

 

VII. UPRAWNIENIA KONSUMENTÓW

1.

  1. Klient będący Konsumentem może odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w ciągu 30 dni od dnia otrzymania Towaru. Aby zachować termin odstąpienia, wystarczy, że Konsument wyśle jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu przed upływem tego terminu.

  2. Konsument powinien poinformować o swojej decyzji Sprzedawcę, przesyłając oświadczenie na adres:

PANAMEDICA Maciej Michalik, Biuro Handlowe i Magazyn, Pasieka 34, 99-320 Żychlin
E-mail: bok@panamedica.com.pl
Telefon: (+48) 503 034 164

  1. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy znajdującego się na końcu niniejszego regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.

  2. Konsument jest zobowiązany do odesłania zwracanego Towaru na wskazany powyżej adres Sprzedawcy w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu.

  3. Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty najtańszej dostępnej w Sklepie formy dostawy, w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zwracanego Towaru lub dowodu jego odesłania (w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej). Zwrot płatności następuje tym samym sposobem, jaki został użyty przez Konsumenta przy pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyrazi zgodę na inną metodę zwrotu.

  4. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru oraz odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z użytkowania go w sposób inny niż niezbędny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonalności.

  5. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:

  • w których przedmiotem jest Towar wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

  • w których przedmiotem jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;

  • w których przedmiotem jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu nie można zwrócić ze względów zdrowotnych lub higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte;

  • w których przedmiotem są Towary, które po dostarczeniu zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

  • o dostarczanie treści cyfrowych niezapisanych na nośniku materialnym, jeżeli świadczenie rozpoczęło się za zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

  • zawartych na aukcji publicznej.

  1. Konsument może skorzystać z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez:

  • złożenie wniosku do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej;

  • skorzystanie z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów;

  • skorzystanie z bezpłatnych porad Federacji Konsumentów (tel. 800 007 707) lub Stowarzyszenia Konsumentów Polskich (e-mail: porady@dlakonsumentow.pl);

  • platformę ODR dostępną pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Wzór formularza odstąpienia od umowy

Adresat: PANAMEDICA Maciej Michalik, Biuro Handlowe i Magazyn, Pasieka 34, 99-320 Żychlin
E-mail: bok@panamedica.com.pl
Telefon: (+48) 503 034 164

Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:

…………………………………………………………………………………………………

Data zawarcia umowy()/odbioru(): ………………………………………………………

Imię i nazwisko Konsumenta: ………………………………………………………………

Adres Konsumenta: …………………………………………………………………………

Podpis Konsumenta (jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):

Data: ……………………………………

(*) Niepotrzebne skreślić.

 

VIII. REKLAMACJE

  1. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar wolny od wad oraz ponosi odpowiedzialność zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, ustawą o prawach konsumenta oraz Dyrektywą 2011/83/UE.

  2. Reklamację należy złożyć poprzez przesłanie zgłoszenia wraz z opisem wady na adres e-mail: bok@panamedica.com.pl lub adres pocztowy wskazany w Regulaminie. Konsument nie musi posiadać dowodu zakupu – wystarczy inne potwierdzenie, np. historia zamówienia.

  3. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania zgłoszenia wraz z Towarem.

  4. W przypadku uznania reklamacji Klient może żądać naprawy Towaru, wymiany na nowy lub zwrotu zapłaconej ceny.

  5. Brak odpowiedzi ze strony Sprzedawcy w terminie 14 dni oznacza uznanie reklamacji.

  6. Reklamacje dotyczące gwarancji producenta powinny być kierowane bezpośrednio do producenta zgodnie z warunkami gwarancji.

IX. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZSTRZYGANIA REKLAMACJI.

  1. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń. Metody te są dobrowolne i mogą być stosowane po zakończeniu postępowania reklamacyjnego, jeśli obie strony wyrażą na to zgodę.

  2. Konsument może skorzystać m.in. z następujących możliwości:

  • uzyskanie bezpłatnej pomocy prawnej u powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, której statutowym celem jest ochrona konsumentów (np. Federacja Konsumentów – www.federacja-konsumentow.org.pl, tel.: 800 007 707, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich – www.konsumenci.org);

  • złożenie wniosku do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej o mediację mającą na celu polubowne zakończenie sporu;

  • skierowanie sprawy do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej właściwym miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.

  1. Szczegółowe informacje o procedurach pozasądowego rozwiązywania sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.

  2. Konsument może również skorzystać z europejskiej platformy ODR (Online Dispute Resolution) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR to interaktywna strona internetowa umożliwiająca pozasądowe rozstrzyganie sporów konsumenckich wynikających z umów zawartych na odległość.

 

X. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administratorem danych osobowych jest PANAMEDICA Maciej Michalik, ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 18/7, 15-025 Białystok.

  2. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z RODO oraz ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. w celu realizacji Umowy Sprzedaży oraz świadczenia usług drogą elektroniczną.

  3. Klient ma prawo do wglądu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przeniesienia danych osobowych, jak również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

  4. Szczegóły dotyczące danych osobowych zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na stronie sklepu.

 

 XI . POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowa sprzedaży oraz umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawierane są w języku polskim.

  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego, ustawy o prawach konsumenta oraz innych odpowiednich aktów prawnych.

  3. Korzystanie ze strony internetowej www.panamedica.com.pl oznacza zapoznanie się oraz pełną akceptację niniejszego Regulaminu.

  4. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów związanych z działalnością Sklepu oraz realizacją Umów Sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy. W przypadku Konsumentów właściwość sądu ustalana jest zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie. Zmiany Regulaminu nie będą naruszać praw nabytych Klientów. O każdej zmianie Klienci posiadający Konto Klienta będą informowani drogą elektroniczną, na wskazany podczas rejestracji adres e-mail, z zachowaniem prawa do wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni od powiadomienia. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po upływie wskazanego okresu wypowiedzenia.

  6. Regulamin obowiązuje od dnia publikacji na stronie Sklepu.

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl